Optimizare site

Optimizare si promovare website

Trebuie spus că procesul de optimizare site are două direcţii principale:

  • Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)
  • Optimizarea pentru o mai bună interfaţă cu utilizatorul

Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare

se referă la acele schimbări făcute în cadrul unui web-site pentru a oferi motoarelor de căutare (Google, Bing,  Yahoo, etc ) ceea ce caută: adică text și imagini relevante dintr-un anumit domeniu. De fapt din domeniul în care activați dumneavoastră.

Optimizarea imaginii de site. Spre deosebire de optimizarea specifică motoarelor de căutare, ceea ce definim prin optimizarea imaginii de site se referă la întreaga imagine a sitului spre exterior. Aici intră descrieri, analize de către terțe părți, posturi de forumuri, etc. Bineînțeles, aceasta este strâns legată (influențând și fiind influențată) de imaginea firmei.

 

Optimizarea interfeței cu utilizatorul

o parte deseori ignorată (chiar și de web-masteri uneori) are ca scop determinarea utilizatorului sa cumpere bunul sau serviciul oferit. Aceasta cuprinde îmbunătățiri referitoare la:

  • accesibilitate (paginile sitului trebuie sa fie ușor de găsit),
  • usabilitate (nu cred ca exista echivalentul în limba română). Site-ul trebuie sa fie ușor de folosit, meniurile trebuie sa fie coerente şi într-o ordine logică, pagina de contact şi pagina de comandă să fie uşor de găsit şi de folosit.

Tot ca parte a ameliorării interfeței cu utilizatorul site-ului includem aici optimizarea vitezei de încărcare. S-a dovedit statistic ca foarte puţini utilizatori așteaptă mai mult de 8 (opt) secunde încărcarea unui site. Există doi factori esențiali care generează acest timp: dimensiunea sitului și locația de găzduire a sitului. Al treilea factor, viteza conexiunii la Internet, nu mai reprezinta o problemă în România.

 

De ce aceste optimizări ?

Pentru că adevărata putere a unui site se face simțită atunci când situl generează el însuși vânzări. În plus, situl web al unei firme este instrument de marketing puternic (generează vânzări indirect). Dacă vrem ca situl sa genereze vânzări trebuie sa îl faceți cunoscut potențialilor clienți (prin optimizare pentru motoarele de căutare).

Dar din păcate (sau mai bine zis din păcate pentru concurenţa dumneavoastră, care nu apelează la servicii de promovare a site-ului) aceasta nu este suficient.

Trebuie ca vizitatorul odată ajuns pe site sa fie măcar atras ca potențial client, apoi eventual transformat în client. Avem alte 8 secunde pentru a capta atenţia vizitatorului. Numărul de vizitatori ai sitului care devin clienţi este o măsura specifică în marketing-ul pe Internet, rata de conversie.


Optimizarea prin actualizarea periodică a conținutului

Dacă vizitatorii sitului dumneavoastră vor vedea oferte din 2004 sau din 2003, se vor gândi pe buna dreptate în ce măsură acea firma își mai păstrează oferta (în special în condițiile mediului economic fluctuant de la noi) și, dacă da, în ce măsură își mai păstrează preturile ! Sau se vor gândi dacă firma nu cumva este una din zecile de mii de firme românești care și-au făcut un web-site doar pentru ca “este la moda”. Nu uitați: vizitatorii sitului dumneavoastră au un nivel de educație și un nivel de cunoștințe ridicat. Au implicit un spirit critic accentuat. Pentru a menține oferta actualizată este de multe ori suficient să vă actualizați oferta de preturi şi produse. Pentru a face însă vizitatorii să reţină situl și apoi să revină puteți apela la serviciile noastre de mentenanță a siturilor. Puteți sa apelați la noi periodic, pentru a ne da ultimele noutăți din firma sau, mai eficient, din domeniul dumneavoastră. Sau puteți alege un abonament care include mentenanța sitului.

Despre sisteme de gestiune a conţinutului.

În ultimul timp Sistemele de Gestiune a Conţinutului (CMS) siturilor web au evoluat şi au devenit tot mai populare. De aceea, mulţi proprietari de site-uri îşi pot actualiza singuri oferta. Dar în acelaşi timp, concurenţa a devenit tot mai acerbă. Criza economică a ultimilor ani a generat o competiţie puternică în toate domeniile. Au reuşit să supravieţuiască firmele care s-au promovat cel mai bine şi au ştiut să vândă. De aceea, adăugarea de conţinut pe un site nu este suficientă; totul trebuie făcut în cadrul unui proces gândit, elaborat, de optimizare de site.

Cum realizăm optimizarea  conţinutului site-urilor web ?

Analiza frazelor cheie împreună cu dumneavoastră.

Analiza fiecărei pagini din perspectiva acestor fraze cheie, dar şi din perspectiva elementelor enunţate mai sus: accesibilitate, uşurinţa în folosire.

Îmbunătăţirea fiecărei pagini şi a aspectului general al sitului.

Dacă în urma etapei de analiză se ajunge la concluzia că este mai eficient sau mai ieftin pentru dumneavoastră să schimbăm întregul site vom propune un rescrierea rapidă a sitului, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de promovare.