Promovare pe Internet

Procesul de promovare pe Internet a sitului dumneavoastră cuprinde câteva etape, a căror parcurgere va fi realizată de noi, împreună cu persoana desemnată din cadrul organizaţiei dumneavoastră. Să vedem pe scurt aceste etape:

1. Analiza cerinţelor

Se bazează pe unul din cele două cazuri:

- existenta unui website care va trebui modificat, optimizat în vederea promovării pe Internet eficiente

- nevoia dezvoltării unui site, caz în care se va crea unul plecând de la analiza obiectivelor, bugetelor și a activităţii concrete a organizaţiei dumneavoastră.

Această etapă are ca scop descoperirea necesităţilor companiei dumneavoastră şi stabilirea unui plan realist.

Va trebui să răspundem împreună unor întrebări clare:

  • care este scopul, ce urmăriți prin intermediul site-ului dumneavoastră.
  • care sunt obiectivele sitului pe termen scurt, mediu și lung. Acestea sunt bineînţeles în strânsă corelație cu obiectivele organizaţiei.
  • dacă nu aveţi deja un site, vom stabili împreună schema de culori și layoutul sitului ținând cont de aspecte demografice și geografice (clasa de clienți căreia va adresați, ca și regiunea din care aceștia pot proveni) dar si de imaginea de firma deja existentă.
  • Analiza competitivă va ţine cont de stadiul în care se află competitorii dumneavoastră direcţi, atât în lumea reală, cât şi în lumea virtuală.
  • Dacă doriţi un abonament de mentenanţă a site-ului / site-urilor firmei, se va stabili ce include acel abonament, modalităţi de plată, termeni şi condiţii.
  • Stabilirea unei/unor persoane de legătură pentru a putea comunica schimbările în timpul cel mai scurt. Limităm astfel situațiile neplăcute în care conținutul sitului este diferit de realitate.

În multe cazuri, pentru îmbunătăţirea sitului şi a imaginii firmei vom utiliza o parte din următoarele materiale, pe care vi le vom solicita:

  1. Fotografii (în cazul existentei fotografiilor digitale reducem costurile şi timpul necesar scanării şi prelucrării ulterioare). Fotografii ale echipei din fruntea companiei și imagini cu sediul firmei.
  2. Text – tipărit sau în format electronic (preferat pentru scurtarea timpului de dezvoltare)
  3. Broşuri
  4. Cărți de vizită
  5. Fotografii ale produselor
  6. Detalii despre produse și/sau serviciile oferite
  7. Preturi ale produselor / serviciilor oferite
  8. Comunicate de presă
  9. O listă de întrebări frecvente pe care le primiți la firmă (“Frequently Asked Questions”)
  10. Limitări și taxe pentru expediere.
  11. Politici de garanţie.
  12. Politici de returnare (a mărfurilor).
  13. Testimonials (marturii reale ale clienţilor, eventual cu date de contact ale acestora, bineînțeles după obţinerea acordului acestora)
  14. Istoricul organizaţiei
  15. Interviuri transpuse pe hârtie. După cum se ştie, orice aparitie în presă este o lovitură de marketing importantă. De aceea, aceste interviuri sau apariţii in presă trebuie valorificate la maxim, contribuind în bună masură la obținerea credibilității afacerii.

2. Analiza oportunităţilor

- plecând de la strategia de marketing (clasic) al firmei se identifică politica de promovare pe Internet ce va fi prioritară, alegându-se între “adresarea către o piaţă larga” sau “adresarea către o nişă de piaţă”. În funcţie de aceasta, vom stabili apoi măsurile concrete de acțiune.

- de-asemenea un aspect important este stabilirea localizării pieței. Acționarea pe o piață cu localizare geografică restrânsă (un oraș sau un județ) impune obţinerea unei imagini dominante pe acea piaţă. O piaţă cu localizare mai largă atrage automat un număr mai mare de potenţiali clienți . Dar se impune obținerea unei cote de piaţă reprezentative în condiţiile unei concurenţe mult mai dure.

3. Stabilirea modalității de promovare pe Internet

Împreună cu conducerea firmei vom stabili o persoană de contact (desemnata de dvs), care va avea ca roluri :

•  oferirea documentelor/informațiilor solicitate pentru o promovare eficienta ;

•  oferirea de informații despre apariția în oferta dumneavoastră a noi produse și/sau servicii, ca și retragerea unora sau alte modificări în ofertă (preturi, caracteristici tehnico-funcționale);

• În cazul (nedorit) în care nu putem avea acces la sursele site-urilor, va trebui să păstrăm o strânsă legătură cu o persoană din firma care sa modifice site-urile corespunzător indicațiilor noastre.

4. Optimizarea site-ului

Fiecare pagină a site-ului va fi analizată în detaliu, vă vom prezenta fiecare modificare pe care intenţionăm să o facem. Aceasta etapa este prezentată pe larg în pagina dedicată procesului de optimizare site.

5. Promovarea off-site

Un site optimizat nu este suficient pentru a atrage vizitatori. Trebuie ca motoarele de căutare sa “înțeleagă” că site-ul este bine văzut, iar aceasta se poate face printr-0 campanie de link-building. De-asemenea, crearea unei bune imagini în rețelele sociale este o sub-etapă importantă în promovarea web.

6. Urmărirea evoluției

Pentru a putea vedea rezultatele campaniei de promovare sugerăm instalarea pe site a unui software pentru statistici. Exista foarte multe variante si servicii de acest gen gratuite (free) sau chiar open source. Atât dumneavoastră cât și noi vom avea acces la aceste statistici și vom urmări efectele deciziilor luate la pașii anteriori.

7. Mentenanța site-ului

Vi s-a întâmplat sa întâlniți în navigările dumneavoastră pe Internet site-uri care au fost actualizate ultima dată în urmă cu 4-5 ani ? Și nouă. Un astfel de site, în loc de a fi un mijloc de convingere a (potențialilor) clienți poate doar sa stârnească zâmbete. Sau regrete pentru banii investiți în zadar de către firma respectivă. Acestea se întâmplă pentru că proprietarii acestor siteuri nu conștientizează ca un website este un sistem dinamic, viu, în continuă evoluție.

Serviciul nostru de mentenanță este customizabil în funcție de gradul de dinamicitate al ofertei dumneavoastră. De exemplu, site-ul unei agenții turistice trebuie actualizat aproape zilnic, pe când site-ul unui producător de îmbrăcăminte cel puțin în fiecare sezon (ne referim la actualizarea ofertei, preturilor).

 

Îmi pot promova websiteul singur ?

Probabil ca aveți deja în minte întrebarea: de ce sa plătesc pentru ceva ce pot face singur ? Fără a reveni la disputele dintre outsourcing si realizarea in-house, răspunsul la întrebarea din subtitlu este «da, bineînțeles, puteți sa vă promovați websitul singur». Dar nu într-un mod eficient. Costul de oportunitate dat de concentrarea eforturilor într-un domeniu probabil slab cunoscut este prea mare.

Trebuie sa țineți cont de faptul că promovare online necesită un efort continuu, este un proces dinamic și necesita documentarea permanenta cu privire la ultimele tendințe ale motoarelor de căutare pentru a putea menține site-ul în topul rezultatelor.

Convingerea noastră este ca fiecare trebuie sa facă ceea ce știe să facă cel mai bine. Numai asa poate fi eficient în ceea ce face.

Scutindu-vă pe dumneavoastră de munca asiduă de documentare continuă în legătură cu evoluția motoarelor de căutare, a directoarelor și a preferințelor de căutare ale utilizatorilor de Internet, putem scurta considerabil timpul de la ideea de promovare până la efectele promovării (realizarea creșterii semnificative a numărului de vizitatori ai sitului și în final realizarea creșterii numărului de clienți ai companiei).