Dictionar de promovare web

Noțiuni folosite în promovarea siturilor pe Internet (promovare web)

Lumea Internetului este o lume în continuă mișcare, aproape în fiecare zi apar noi motoare de căutare, metode de promovare online, noi algoritmi ai motoarelor de căutare. De aceea probabil, citind un articol despre marketing pe Internet veți fi surprinși de multitudinea de acronime pe care cei din domeniu le folosesc. Pentru a va face lucrurile mai clare am creat acest mic dicționar al “Marketingului pe Internet”; sau daca vreti, dictionar de promovare web site-uri.

Acronimele din limba engleză se folosesc și la noi, de aceea le vom explica pe rând:

SEO = Search Engine Optimizing = Optimizarea pentru motoarele de căutare. Se refera la optimizarea unui site web în vederea obținerii unui maxim de vizibilitate în motoarele de căutare.

SERP = Search Engine Results Pages = Paginile cu rezultatele căutării după un anumit cuvânt cheie. Se refera la rezultatele afișate de motoarele de căutare in formatul ales de utilizator, ținând cont de opțiunile personale setate de acesta.

Keywords = Cuvinte Cheie = Cuvintele introduse de utilizator în caseta de editare, atunci când caută. De exemplu, în cazul Google, la căutarea după “saltele”….saltele este cuvântul cheie.

KeyPhrases = Fraze Cheie = Combinațiile de cuvinte după care s-a făcut căutarea. În ultimii ani utilizatorii caută din ce în ce mai evoluat, folosind fraze cheie (formate în principal din doua sau trei cuvinte) pentru a obtine rezultate mai specifice. Revenind la exemplul de mai sus, o căutare după “saltele antialergice” s-a făcut cu o frază cheie.

SEM = Search Engine Marketing = Marketing pentru motoarele de căutare. Totalitatea acțiunilor intreprinse pentru a atrage cât mai mulți vizitatori – potențiali clienți prin intermediul motoarelor de căutare.

SMM = Social Media Marketing = Promovare prin intermediul siturilor de social media (Facebook, Twitter, etc). Reprezintă una din cele mai noi metode de promovare, permițând un contact permanent cu clienții sau potențialii clienți.

PPC = Pay Per Click = Plata pe fiecare click Beneficiarul plătește o sumă pentru fiecare click dat pe reclama acestuia. Reclama apare in directoare, situri, reviste online, motoare de căutare.

CPC = Cost Per Click = Costul fiecărui click pe reclama unui beneficiar.

AdWords = Programul Google prin care proprietarii de situri web își pot promova siturile în rețeaua de afișaj Google (google display network) într-un sistem PPC.